diari sayang cikgu!


Assalamualaikum...

cikgu..teacher..sir..ustaz..ustazah..

panggilan yg berbeza tp membawa maksud yg sama kan??

ye insan yang telah banyak mendidik kita..ilmu keduniaan hatta akhirat..

tapi...adakah rasa hormat dan sayang kita pada insan2 ini??

yang telah menabur bakti tanpa mengenal erti penat lelah..

ye..jangan disangkal kenyataan ini,tanpa seorang pendidik terdidikkah diri kita,

terdidik kah peribadi dan akhlak kita untuk bergelar sebagai manusia???

tepuk dada tanya hati sendiri....apa yang penting yang cuba saya sampaikan

adalah sikap anak2 pelajar sekarang yang segelintirnya meremehkan insan yang bergelar

seorang guru..amalan memberi salam dan mengucapkan rasa terima qaseh

da semakin luput, seperti luputnya nilai2 mulia dalam hati kita..wahai sahabat2

marilah kita sama2 merenung diri jauh di sudut hati,nasihat2 ini untuk kalian

dan juga diriku yang sentiasa lalai dek duniawi....jangan lupe sebarkan salam dan

senyuman buat guru2 anda ok..tak lupe juga buat semua guru2ku saya

meminta maaf atas segala kekhilafan...qaseh saya buat guru,terima qaseh cikgu

kerana mendidik saya..entri ini juga khas buat "UMI",cikgu kaunseling saya,

yang sangat sukakan "BUTTERFLY"...terima qaseh sbb umi selalu mendengar

luahan hati gadis remaja macam saya..terima qaseh cikgu!..dan tak lupe juga

buat semua guru2ku yang telah mendidik dan memberi tunjuk ajar..hanya

Allah dapat membalasnya.....

♥♥QASEH BUAT GURU ♥♥

0 comments: